05 december 2014

Vilken början på veckan


Vilken vecka ja - som slutade med ÄNTLIGEN HEMMA!

M . Å . N . D . A . G

I måndags efter arbetet åkte jag raka vägen till en bekant för att fotografera deras lilla söta
gosse som är lite på en månad gammal. Knäppte en massa bilder, hoppas jag alldeles
i dagarna har tid att se igenom bilderna lite mer. Här dock ett av dem. :)



Samma kväll åkte rahtarin (min gubbe) iväg, och jag skulle åka med Stor-J (min äldre dotter)
för att hjälpa henne lite grann, så plötsligt Lill-J (min yngre dotter) ringer och säger att hon hade glömt bankkortet hemma och tanken är torr i Mopobilen "mauton" 20 km bort...
- okeej, jag kommer...

Jag kör till Kimito för att tanka hennes mauto, åker "ner" igen för att hjälpa Stor-J. Då ringer
Lill-J igen och säger: - Hördu mamsen, nu har vi nog ett lite större problem...
Mautons all belysningförsvann och jag sitter nu här på en busshållplats...

F*N!!!

Hade ju inget annat val än att köra "upp" IGEN!

TUR är att jag inte är född med tummen mitt i handen, utan kom på ett sätt att få hem fordonet.
Alltså, vi sitter och kör dom där 20 kilometrarna i en hastighet av 38 km/h. JIHUU!

Nå, hem kom vi iallafall. :)


T . I . S . D . A . G

Tisdagen kom, efter jobbet var det bara för mej att gå ut och kolla till mauton. Hade ju två alternativ.
Endera försöka komma på varför belysningen försvann, ELLER kuska på ungen själv, eftersom hon ville till ungdomsgården. Dessutom hade jag ju lovat hjälpa Stor-J idag igen eftersom vi skulle fara och söka en diskmaskin åt henne PLUS att jag skulle och masseras.

Sagt och gjort, hittade en gammal blus som jag kastade på marken framför passagerarsidans dörr,  stod sedan där på knä halft in i bilen för att försöka hitta säkringarna under instrumentpanelen.
Kan inte fatta att de sätter dem på en så där IDIOTISK plats!

NÅ, efter lite om och men fick jag belysningen att fungera! Super!


O . N . S . D . A . G

Ja, detta var ju dagen jag hade lovat fara på julklappsinköp med döttrarna.
Sagt och gjort, efter jobbet startade vi till Åbo till köpcentret Skanssi.

Varmt, svettigt, MÄNGDER av MÄNNISKOR, och ja förstås en hel hög med bekanta från ön.
En del julklappar fick jag köpta, andra inte...
Lånad bild

Bilden lånad från Skanssis websida

Gick in i en inredningbutik jag blev tipsat om av mina döttrar
och jag säger bara JÄVLAR I SKYN! WOW!! Vilka ljuvliga saker där fanns!!!

- SAAGA Nordic -


 Klockan 12.20 var jag hemma, då fick jag ännu ta itu med Myras (cockerspanielns) päls
eftersom hon på onsdag skulle tvättas då Lill-J kommer hem från skolan för att sen föras
till uppfödaren och trimmas...

Tror klockan var närmare 01 förrän jag kom i säng...


fortsättning följer...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar