03 december 2014

Belysning!



Under veckoslutet var det också dags att ställa till med lite "fånga-frisk-luft-i-näsan" jobb där ute. Kallt så in i tusan var det, men tillika väldigt friskt och skönt!

Jag tog skottkärran och en sekatör med mig och traskade iväg. Tyvärr har vi bara tallar runt omkring oss på tomten, så jag fick gå en längre bit bort för att hitta gran. Klippte åt mej en hög med kvistar och traskade sedan hem tillbaka.
Kvistarna satte jag sedan fast på trappräcket med hjälp av hobby-järntråd och placerade sedan ljusslingan i riset.

Jag HADE velat ha ljus ENDAST på granriset, men alla våra slingor va SÅÅÅ långa, så det blev så här... Ska se om jag ännu hittar lite kortare slingor nånstans.




Sen va det "granens" tur... Precis då vi höll på med granen så kom min kompis Lotta från Åland, och
så kom ju idén med att laga en stjärna i toppen också, men eftersom vi ju inte kan göra som de flesta andra så blev det ett hjärta hos oss.

I det här fallet var det ju tur att vi har flervåningshus, så gubben lyfte granen från foten och bar den mot terrassen som är på andra våningen var jag stod så jag fick hjärtat på plats. Granen är nämligen 4 meter hög!

Till nästa år skall den nog lite fixas om! Har en massa idéer, men nu får den vara så här i år.
Måste u spara nåt till nästa år också! :)






Ha det så gott!

Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar