30 juli 2012

Att svettas...


Först och främst vill jag berätta att jag inte nu längre har nåt barn i huset, utan nu har lill-Stumpan Jesso blivit tonåring. På sjusovardagen, fredagen den 27.7.1999 föddes hon... :)

I slutet av förra veckan satt jag och såg igenom en massa gamla bilder och hittade en av hennes stora favoriter då hon var liten - Tommie. :)
Tommie låg alltid på golvet och härjade med flickorna när han var hit... Flängde och slängde med dem... Och flickorna skrattade... Tyvärr gick han över till andra sidan för ett antal år sedan efter en svår sjukdom.



På fredag kvällen var jag ut åkande en sväng till Förby med Ida och några till. Tråkigt var där - och KALLT!
En trött chaufför... :)



På lördag morgon for Jessica, Numpps och jag till min kusin för att hjälpa dem på hö-talko. Dagen var SVETTIG och VARM!! Men tillika är nog hö-talko nåt som hör lite till... :)

Min första uppgift var att köra pappas lastbil - för inne i den stod Pia och Iia och radade 200 balar som skulle åka till Pargas. ROLIGT att få köra lastbil en stund. Skulle bara ha velat köra liiiiiiite hårdare... ;)


Jag skulle sakta köra efter balmaskinen...


Pojkarna Numpps och Nicke kastade flitigt upp balarna som balaren spottade ut...


Hit sattes ännu sen "storbalar" för att fylla upp resten av skåpet.


Vy över vårt arbetsområde... :)


Då lastbilen var full, förflyttade sig Iia, Pia och jag upp till Lindbergs "torken" för att rada in småbalar där tillsammans med Heidi och Jessica. Heidi fyllde dessutom 18 år den dagen! GRATTIS!

Här tar flickorna en liten paus i väntan på nästa lass.


Slutresultatet var följande - lite på 700 balar... :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar