28 november 2014

Att ha julverkstad...


Ikväll har vi haft vår årliga julverstad på jobbet. En massa vuxna + barn som varit
där och grejat på. Vi har druckit glögg och ätit pepparkakor, julmusiken har spelat i bakgrunden. Stämning!


Vi hade 4 olika saker man kunde göra:


1. Julkort med scrapbooking teknik.

Min kompis Lotta från Åland kom för att hålla denna grej! Så många vackra kort det blev!









2. Torrtovning

Det fanns två alternativ att laga. Det ena var dessa fina hjärtan, det andra var en
dom herre som jag missade att ta bild på.
Min kusin Iia var dragare för denna grej. :)





3. Tändrosor

Min arbetskompis Satu som är jätte duktig "pysslare" lärde många att göra fina
tändrosor. Nästan så fina att jag inte ens skulle nämnas elda upp mina.




4. Sandljus

Birgitta kom för att lära oss stöpa sandljus. En ny intressant grej!
Jag gjorde två ljus.








Två av mina 5 grejjer jag gjorde. :)


Med önskan om en trevlig lillajul till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar