18 augusti 2012

Att vara trasig...



Jaa-a vet ni... Så som du mår bra så kan plötsligt en liten stund senare allting vända upp och ner...

Jag tappade balansen - eller snarare sagt - har sån svindel att jag knapp kan gå emellanåt...

Först bara vila...

Sen massage...

Sen ett magnethalsband, som jag är MER än glad över att få låna en vecka och prova om det fungerar:



Nu har jag även på prov dessa, vid misstänkt Meniere:

Vi människor borde sätta mer värde på vårt liv förrän man plötsligt är i så dåligt skick att:

- man inte klarar av sitt arbete
- inte ens kan sitta utan att det svindlar
- inte kan köra bil
- inte kan handla mat från butiken
- inte kan laga mat
- inte lyfta dina husdjur

samt en massa annat...

Det är SÅ jobbigt att vara beroende av andra människor... Vem lagar mat? Vem skjutsar Jessanna? Vem skjutsar mig? Vem åker till butiken? Vem sköter hundarna? Vem klipper hö-ängen till gräsmatta? etc.etc...

Jag hade lovat min granne att tömma hans vinbärsbuskar - men men... En dag åkte jag faktiskt dit med BIL! Skulle ju aldrig i världen ha fixat att gå dit fast det inte ens e 100 meter...
Jag satt där på marken under en buske för att kunna plocka dessa. Mer orkade jag inte med.



Min systers sambo firade sin födelsedag förra veckoslutet. Jessanna och Fanny hade frisörsalong... :)


Fin mat jag lagade åt mej här om kvällen?  Men att SITTA och steka bacon e verkligen inte
det lättaste som finns... :)


Här under veckan medan jag har legat på soffan - har jag surfat omkring på en massa sidor...

Bl.a. SHETTISAR!!!!  :D

Nej - jag skall inte skaffa nån NU - men NÅN vacker dag skall jag än ha ett
 FINT sto och hon skall vara av denna färg!


Ha det bra!






3 kommentarer:

  1. Inte roligt att höra att du mår så dåligt. Har detta något med magvärken för ngr sedan att göra? Sköt om dig o krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning faktiskt... Magverken försvann - men det gjorde oxo min balans... YR och svindel så jag har fått gå och hålla i mej. Att köra bil är bara en dröm...

      Radera