27 juli 2010

Sea Horse Week


Söndag morgon... Ida och Erica kommer och söker mej... Vi "tråmar" oss alla tre in i Viton och brassar iväg, styr kosan mot Hangö...

Jag är på en aning ledsamt humör men det bättrar till sig under resan då vi alla tre börjar slåss om muntur... :)

Väl då vi passerat Bjärnås nya rondell - och kört en bit mot Ekenäs så upptäcker jag något...

- Hej, stanna, sväng om,där va en bil i diket med en person i!!
- Va? säger Ida...

Väl svänger vi om och kör tillbaka...
Då vi stannat bilen sitter flickorna stilla...

- Jag går inte dit ensam, säger jag...
- Ja talar dom finska, e jag tyst säger Erica...
- Ja, jag sköter talet, bara du kommer med, säger jag igen...

- Tänk om där e nå skumma typer, säger Ida...

- Väl beslutar vi oss hastigt att gå dit alla tre...

Ur bilen kommer en kort, knubbig gosse i 40-års åldern...
Jag frågar hur han hamnat dit...
Han svarar: - Taisin torkahtaa... 

Jösses tänker jag, klockan e ju 9.30 på förmiddagen...

Han hade inte skadat sig och hade redan ringt efter hjälp av en kompis...

Var han nykter???? - Ingen aning...

Vi fortsätter vår resa... Jag kunde inte låta bli, utan tog en bild på bilen och gubben.. :)


























Väl framme i Hangö Sea Horse Week ser vi en massa FINA FINA hästar!!!

Jag blir så glad då jag upptäcker att på baksidan av "katalogen" är en bild JAG tagit!!! En bild som Axxell köpt av mig. DET gjorde mig glad, nöjd och stolt den dagen!


En rolig dag hade vi! 
På hemresan körd vi via Prästkulla och över till Tenala. Den vägen har jag inte åkt på MÅÅÅNGA MÅÅÅNGA år!!





Ha det så bra mina vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar