01 juli 2010

Så går en dag...i våra liv...














På mornarna när vi vaknar har ingen av oss egentligen nån aning hur kommande dagen kommer att se ut förutom allt det vi redan själv "bokat" in i kalendern...

För mig känns det som om jag går miste om så mycket tid alla dagar. Skulle vilja uppleva mer!! Är så rädd att dagarna snart tar slut och jag inte har haft möjlighet att upptäcka och vara med om allt det jag velat...

De flesta av oss har "dåligt" att vara om kvällarna ifall vi tänker oss tanken: - Idag har jag ju inte fått nåt gjort över huvudtaget!!! Eller - Idag har jag inte gjort nåt VETTIGT...

MÅSTE man alltid göra så mycket, eller måste allt du gör alltid vara så vettigt???
Va blir man bättre eller sämre av det?

Tiden och livet och vardagen löper nog framåt ändå!

JO - Jag har en massa saker jag VERLIGEN skulle vilja göra!!! Jag hade under hela vintern en dröm/tanke att under min semester kunna sätta laminat på golvet i vardagsrummet och tamburen, samt fixa till väggarna...

MEN

Nu får jag bara ta skeden i vacker hand och konstatera att det inte blir nåt av det hela. Min lilla lön jag arbetar ihop varje månad räcker inte till... SÅ vi  lever vidare såhär och kanske ligger på gräsmattan under semestern istället. :)

För tillfället KAN jag inte ens göra nåt... Har en längre tid redan klagat över min rygg - den har krånglat som tusan fast jag aldrig tidigare har haft ryggproblem... Igår efter att ag knappt kom upp ur sängen utan tårar i ögonen var jag till farbror K. Niittyaro och han konstaterade att jag har RYGGSKOTT!



















Jessica fick ju förrästen en massa fina smycken till sin konfirmation som hon byter mellan alla dagar...
Dessa hade hon på sig idag.. :)









































OCH vad vore inte sommaren utan DESSA figurer? VI hästmänniskor iallafall VET vad det är att ha flugs...
Denna stackare och en hög av dess kompisar dammade jag glatt till igår...
Här ligger den avliden och snart begraven i vår roskis...





























Och eftersom vi har Nicki hos oss på besök för några dagar - så betyder det att vi ju också har kära lilla Ida här och det betyder oxo att vi har en hel del COCIS (tomma flaskor och burkar) hos oss...
Själv har jag i vintras sluppit av med mitt cocis-beroende och har inte köpt cola hem under hela våren !!  Vilket jag är MYCKET stolt över! :) Fråga inte vad jag dricker istället... :)  VATTEN... :)

Denna bild tog jag enkom för att jag tyckte det var intressant att se "djupet" på bilden... :)




















Ha det bra alla mina vänner!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar