20 mars 2014

Att tassa omkring i Dalsbruk

På tisdag kvällen var gubben på ett möte i Dalsbruk. Medan han va där tog jag mej tiden för att tassa omkring med kameran i högsta hugg.
I väntan på våren, så får man ju passa på att ta bilder på det som finns, även om det nu inte är lika attraktivt som när det är grönt och fint.



Färgerna på bilderna fick jag ju hitta från båtar, hus och bilar,
 då det annars är så grått i naturen den här tiden på året.


Jag är så glad över att restaurangen Portside har öppnat igen med en ny ägare! Hoppeligen kommer den nu att gå bra och vara öppen regelbundet och även under veckosluten.





Än går det förhandlingar över Fundias alla hus som nu står tomma. 300 servrar är nog redan installerade i en del av fabriksbyggnaderna, men än har inte alla papper underskrivits. Vi väntar och väntar att allt skall bli klart. Hoppas detta kunde hämta några nya vindar för vår ö!


Dalsbruk är så fint! Absolut den finaste "gamla kommun" vi har på vår ö!
Även fast jag inte är Dalsbruskbo, så är jag ändå stolt över Dalsbruk!
Vackert, sååå vackert, speciellt om somrarna.

Det lönar sig ABSOLUT att besöka vår ö!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar