07 september 2015

Ett lite speciellt inlägg varsågoda!


Kanske för ett år sedan frågade min en bekant om jag kunde hjälpa henne med en grej.
Hon berättade att hon skulle gifta sig denna sommar och skulle vilja göra en lite annorlunda grej till sin man.

Hennes man kör lastbil och ja, ni vet, många lastbils-chaffare har ju sånadär mer-eller-mindre-naken-ni-vet-kalendrar hängande i sina bilar.
 Så, Jane hade kommit på den smarta idén att överraska sin man med en kalender på sig själv till MORGONGÅVA!

Så, jag kan berätta åt er... den 12.6.2015 glömmer jag ALDRIG!
Hon visste om att han då skulle kidnappas på svensexa tidigt på morgonen, sin mamma hade hon smugglat från Helsingfors till sin en kompis kvällen tidigare så att hon sen kunde komma och vakta barnen medan Jane med full fart körde runt och plockade ihop en massa av Kaspers saker och "hobby-grejs" och kom sedan hit till mej med full fräs. Vi skulle ju faktiskt fotografera 12 månader på en endaste dag - och inte nog med det, medan jag mitt på dagen fräste iväg till Tenala och fotograferade ett bröllop så var Jane hos frissan och fixade prov-frisyr för bröllopet. Efter att jag var tillbaka kastade vi hastigt mat i magen och fortsatte fotografera. Jag tror klockan var närmare 23-tiden på kvällen då vi var klara. :) KUL hade vi iallafall! Men ack så trötta... :)

Eftersom Kasper gillar gamla traktorer, så var vi till min kusin för att ta bilder på det ämnet.
Han kör Volvo lastbil, så jag bad få låna min grannes lastbil till det ämnet.
Kasper jagar, är brandman och gillar whisky - där hittade vi ju enkelt rekvisita till några månader.

ALLA - ja precis VARENDA EN som jag har berättat detta till har sagt att "JÄVLAR vad häftig idé!" Och visst blev kalendern tuff!

Här nedanför några av bilderna... :)












Här pärmbilden och en sida ur kalendern som klar:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar