18 februari 2015

Vi gjorde en picknick


Det är alltså sportlov och i min kalender står det vintersemester! skönt!

Måndagen tillbringade jag ombord på M/S Amorella och M/S Grace, eftersom jag tillsammans
med en kompis, hennes dotter samt min yngre dotter och hennes kompis gjorde en picknick
kryssning Åbo-Mariehamn-Åbo.

Dagen tillbringades mycket i bollhavet eller i andra barnplatser, vi spelade Bingo - tyvärr utan
vinster... Vi åt GOTT och MYCKET... :)

Vi hade helt enkelt en fin dag!





Dagens bästa återkommande grej var nog när lilla söta C med jämna mellanrum frågade:

- "Hanna, var e dina flickor då?"  :)


Hon kunde väl inte riktigt förstå att de "stora" flickorna fick gå ensamma på båten. :)





















Nu har vi bytt över till Grace. Där satt vi en stund och lyssnade på en orkester som talade
spanska, MEN de var jätteduktiga på att sjunga låtar på många olika språk,
ÄVEN finska och svenska! Tummen upp!




Då vi ju ändå var på Grace, så var jag bara tvungen att gå upp till Spa-avdelningen för att
se hur min äldre dotters arbetsplats ser ut. :) Jessica har arbetat där som
kosmetolog sen i somras men har just precis fått fast tjänst där. :)
Synd att hon inte va på jobb just då, utan kom samma kväll på jobb som vi åkte hem.
Men blev så glad över att Annika & Annika tog fint emot oss och visade oss runt en aning där.
 TACK för det!

Jag tog dock inte några foton inne på Spa, så lånar följande bilder från Viking Lines sidor.

Kan inte annat säga att min dotter har nog en fin och fräsch arbetsplats!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar