23 april 2013

Att va till Tammerfors...


Förra veckas torsdag morgon startade vi tidigt, tidigt till Tammerfors. Vi var 14 st från vår kommun som åkte dit på Kansli- och sekreterardagar som Finska kommunförbundet ordnade.

Då vi kom fram till Tampere Talo var konferanserna skulle vara fick vi först TYVÄRR till vår stora förskräckelse se en flicka ligga på parkeringen omringad av en massa människor, ambulansen och brandkåren kom i samma väva. Hon hade blivit under en buss. Bussens bakhjul hade kört över hennes ben. Flickan var 12 år gammal. Vi träffade några av hennes klasskamrater inne på toaletten. De stod där och grät helt hysteriskt. Säkert chockade av det som skett. 

Måste ärligt säga att jag hade svårt att koncentrera mej på föreläsningen om sekretess etc då mina tankar hela tiden gick till den 12-årige flickan. HOPPAS hon inte fick så stora skador.

Lunch åt vi båda dagarna där på Tampere Talo - och maten där kan jag VERLIGEN rekommendera! JÄTTE GOTT!

Middagen på kvällen åt vi på Hotell Holiday Inn - var vi också sov. Inge vidare till middag - tyvärr.

Här vy från vårt hotellfönster på 4´de våningen.


Efter middagen var det många av vårt gäng som samlades nere i restaurangen för att ha lite fri samvaro - men jag och min rumskompis Ica gick upp till vårt rum - kröp under täcket - såg på tv en stund och somnade sedan bums.

Det var en TUNG resa för min del, eftersom jag fick en grym förkylning på onsdag kvällen och båda mina öron gick i lås.

Roligt va det iallafall, roligare skulle det ha varit om jag fått va frisk och bara vädret varit liiite trevligare. Regnade nämligen båda dagarna.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar