10 november 2012

Att besöka neurologen...


Har idag nu då ÄNTLIGEN fått besöka neurologen på Åbolands sjukhus,
 för att få "domen" om min svindel...

Jag hann knappt sätta mej förrän läkaren sa:

- Jag förstår MER ÄN BRA att du har svindel...
  Musklerna runt nackryggraden är så krampade att de har dragit dina översta kotor helt åt fanders.
Kotorna är nu raka som en stock och ihopdragna/täta - de skall vara lösare och lite böjda bakåt.

Det är inte nåt nog nästan säga att du får vara beredd på att finnas regelbundet  i fysio bokningskalendern resten av ditt liv.



- Du skall ha ett arbetsbord som går att höja och sänka så att du kan stå och jobba emellanåt.
- MÅNGA rörliga rörelser i nacken under arbetsdagen och två stolar att växla mellan. En sadelstol och en vanlig.

Jag är SÅÅÅ glad att det INTE var nåt mer allvarligt!!!

Hon såg också bra mina migrän-orsaker på bilden av hjärnan. Hon visade dem till mej.

Sen trasslade det till sig med utprintningen av bilden åt mej - så jag sa att ta en PrtSc och klipp den i tex. word och printa ut den därifrån...

- Kom och gör det du som vet hur man skall göra, sa läkaren... ;)

Klappat och klart - hem kom denna bild med mej... :)




2 kommentarer:

  1. Ojdå, visste inte att musklerna kunde flytta på kotor.... Men tur så var det inget värre! Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det visste inte jag heller... Men nu vet jag - och jo - jag är sååå glad att det ändå inte var nå värre...

      Radera